پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 205155
جهانگيري: دولت در تنگناي بودجه است اما بهترين حمايت را از المپيکي‌ها انجام مي‌دهيم
تاریخ انتشار : 1395/03/18 07:53:37
نمایش : 1366
اسحاق جهانگيري از حمايت همه‌جانبه دولت از المپيکي‌ها خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، معاون اول رئيس جمهور در مراسم ديدار با ورزشکاران اعزامي به المپيک و پارالمپيک اظهار کرد: قول داده بودم در فرصت مجددي در خدمت ورزشکاران المپيکي و پارالمپيکي باشم و صحبت‌هاي آن‌ها را بشنوم. متوجه شدم دوستان با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم مي کنند و به خاطر معذورات اخلاقي خيلي از کمبودها را نمي‌گويند. ورزشکاران با شرايطي که در اين جلسه اشاره شد به دنبال اين هستند که در المپيک افتخارآفريني کنند و با اهتزاز پرچم ايران دل مردم را شاد کنند. اين مجموعه نيازمند اين است که دولت بيش از گذشته به مشکلاتشان رسيدگي کند.

 

وي افزود: دکتر هاشمي درخواست‌هايي داشتند که راحت‌ترين آن‌ها اين بود که در اردوي ورزشکاران حاضر شوم. جا دارد تبريک بگويم به ورزشکاران و فدراسيون هايي که تاکنون کسب سهميه کرده‌اند. در جلسه قبل يکي از دغدغه‌ها اين بود که چه کار کنيم که تعداد سهميه‌مان کمتر از دولت قبل نشود و ما نيز تاکيد کرديم که نه تنها بايد کمتر نشود بلکه بيشتر هم باشد. به حمدالله با زحمت‌هايي که کشيده شده سهميه‌هاي خوبي کسب شده و ان‌شاالله در فرصت باقيمانده سهميه هاي ديگري نيز کسب مي کنيم.

 

جهانگيري با تبريک به ورزشکاران گفت: به همه شما تبريک و خسته‌نباشيد مي‌گوييم. خداقوت و دستتان درد نکند. مخصوصا به داورزني و تيم واليبال که اخيرا سهميه گرفتند تبريک مي گويم. انصافا خوب کار کرديد و خودم در بين جلسات و ساعات کاري سعي‌مي کردم مسابقات را ببينم. انصافا ورزشکاران ما از جان خود مايه گذاشتند تا اين سهميه ها را بگيرند و دل مردم را شاد کنند. اميدوارم اين توفقيقات بيش از پيش در صحنه ورزش رخ دهد.

 

وي خاطرنشان کرد: وقتي در بين توده مردم در اقصي نقاط کشور مي‌رويم آحاد مردم از قشرهاي مختلف در يک موضوع اتفاق نظر دارند. اگر ما دنبال اين هستيم که انسجام ملي را افزايش و وحدت ملي را افزايش دهيم. قطعا قهرمانان ورزشي در ميادين مختلف چنين شرايطي دارند و مردم در اقصي نقاط کشور از کسب مدال ورزشکاران شاد مي‌شوند. چه کاري ما مي توانيم در کشور انجام دهيم و سرمايه‌گذاري کنيم که در اين حد باعث رضايت مردم شود و مردم را خوشحال کند؟ يقينا ورزش قهرماني چنين شرايطي را دارد و به غرور ملي، انسجام ملي و وحدت ملي کمک مي کند و به همين دليل است که فکر مي کنم جوانان ما تا اين حد از خود مايه مي‌گذارند تا بتوانند کار بزرگي را به سرانجام برسانند.

 

وي افزود: دستاورد مهم ديگر حضور ورزشکاران ما ديپلماسي فرهنگي در دنياست. ورزشکاران ما نماينده يک ملت متمدن و مظلوم در دنيا هستند. کشوري که تمدن بسيار بزرگي دارد و کشورهاي ديگر تمدن خود را مديون تمدن ايران هستند و کشورهايي که ادعاي تمدن دارند مديون ايران هستند. از سويي کشوري هستيم که آثار فرهنگي زيادي دارد و بعد از انقلاب اين ملت مظلوم تحت فشارهاي مختلف قرار گرفت و ورزشکاران ما خوشبختانه با شايستگي نماينده خوبي براي ملت در ميادين مختلف بودند.

 

معاون اول رييس جمهور افزود: امسال کار ارزشي کرديد و کاروان ايران با نام امام رضا (ع) متبرک شده است. مردم ما با امام رضا (ع) زندگي مي‌کنند، زندگي خود را پيش مي برند و عشق زيادي به او دارند. يکي هم شهداي منا که باعث روسياهي دولت عربستان شد و دولت سعودي نتوانست برنامه ريزي براي حجاجي کند که به يک راهپيمايي معمولي در رمي جمرات رفته بودند. اين دو نامگذاري يک کار فرهنگي خوب و با ارزش بود که ان‌شاءالله دستاوردهاي خوبي براي ورزش ما داشته باشد.

 

وي با اشاره به پرچمداري دو خانم در المپيک و پارالمپيک گفت:‌ اين هم يک کار بسيار ارزشمند است که دو بانو پرچمدار ورزش ايران در اين رقابت‌ها هستند. اينکه خانم نعمتي هم در پارالمپيک و المپيک به مصاف رقيبان مي رود بسيار ارزشمند است. بانوان ما با حجاب اسلامي موفقيت‌هاي خوبي را کسب کردند و همواره نشان داده‌اند حجاب محدوديتي براي آن‌ها نيست و اينکه دو خانم محجبه پرچمدار ايران هستند بسيار باارزش است.

 

جهانگيري با قدرداني از وزير ورزش و جوانان و رييس کميته ملي المپيک گفت:‌ انصافا اين مديران، مديران بسيار خوبي هستند و با عشق و علاقه کار را دنبال مي کنند. خسروي وفا نيز از سرمايه هاي ورزش ايران است و طي سال‌هاي گذشته موفق شده شرايط پارالمپيک ايران را به نقطه مطلوب برساند. در اين جلسه حاضر شدم تا حمايت دولت را از ورزشکاران اعلام کنم.

 

وي با اشاره به محدوديت هاي مالي دولت گفت: محدوديت هاي بودجه اي دولت بسيار زياد است. ما در خشکسالي پولي دولت را دست گرفتيم. تا بهمن سال گذشته مي گفتيم تحريم است و نمي توانستيم نفت صادر کنيم اما مشکلي که از اواسط سال گذشته اتفاق افتاد کاهش بهاي نفت بود و اينکه صددرصد بودجه را به شما داده‌اند کار بسيار بزرگي بود. کشوري که 2-3 ميليون بشکه نفت صادر مي کرد آمار صادرات نفتش به يک ميليون رسيد و با وجود اين مشکلات کشور را به خوبي مديريت کرديم و تنشي به وجود نيامد و کشورهاي همسايه که چند برابر ما نفت صادر مي کنند در همين چند ماه ارزش پولي ملي‌شان کاهش پيدا کرد. در حال حاضر ما در همين چند ماه يک ميليون بشکه به صادرات نفت‌مان اضافه شده اما همچنان در تنگناي بودجه هستيم. مشکلات ما واقعا جدي است و مردم ايران بايد در جريان مشکلات باشند.

 

جهانگيري افزود: آقاي پولادگر با لهجه شيرين اصفهاني مشکلات را گفتند. اينکه شما نياز داريد در سقف بودجه عدد بزرگي نيست. اينکه آقاي هاشمي گفت 10 ميليارد تومان بدهيد شايد خيلي رقم بزرگي نيست اما اينکه بودجه اختصاصي افزايش پيدا کند مصوبه مجلس را مي خواهد، اما اميدواريم شرايطي به وجود بياوريم که دغدغه ورزشکاران به حداقل برسد. اينکه بگوييم همه دغدغه ها را از بين مي بريم غيرواقعي است اما اميدوارم محدوديت بودجه مشکل اصلي ورزشکاران ما نباشد و ان‌شاءالله به محض آن‌که دستمان باز شد بودجه را در اختيار شما قرار دهيم و خيالتان راحت باشد 100 درصد بودجه تخصيص يافته را مي دهيم و ان شاءالله بيش از آن را مي دهيم.

 

وي درباره پرداخت شدن جوايز پيش از المپيگ گفت: وزير راه و شهرسازي پيشنهادي براي اهداي زمين دادند که من موافقت کردم. با دوستان صحبت مي کنيم که اگر نياز بود کار اضافه‌تري صورت بگيرد حتما آن را مدنظر خواهيم داشت و هرچه که مسئولان ورزش صلاح بدانند سعي مي کنيم انجام دهيم و بدهي هاي قبلي را نيز پرداخت کنيم. اميدوارم با سلامت کامل، موفقيت کامل در رقابت‌هاي المپيک حاضر شويد و ان‌شاءالله با سربلندي و موفقيت برگرديد. به قول دکتر روحاني آنچه براي ما مهم است اين است که جوانمردانه رقابت کنيد و هرچند که مدال آوري براي ملت مهم است اما وقتي ببينند ورزشکاران جانانه رقابت مي کنند مشکلي هم پيش بيايد لبخند رضايت بر لبنان آن ها نقش خواهد بست. ان شاءالله در المپيک موفق باشيد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html